Nasveti za pisanje življenjepisa
Se lahko na kratko predstaviš in opišeš svojo vlogo kot vodja kadrovske službe?
Vloga kadrovskega managerja se je v zadnjih letih spremenila in prilagodila spreminjajočemu se trgu dela. V kadrovski stroki sem že več kot 15 let in si upam trditi, da toliko turbulentnih obdobjih, kot jih je bilo v zadnjih letih, še ni bilo. Od COVIDA-19, inflacije, rekordne brezposelnosti in vpliva socialnih omrežij… okoliščine, ki so kadrovske strokovnjake potisnile iz cone udobja. Sicer pa na vlogo vodje kadrovske službe, poleg osnovnih stvari urejanja administracije / pravnih zadev, zaposlovanja in razvoja zaposlenih, gledam kot na srčno funkcijo.
Kadrovska funkcija je ne le podpora poslovanju, ampak roka, rama in uho za zaposlene. Osebno mi je pomembno, da redno zbiram povratne informacije, na le-te tudi primerno in v doslednem roku reagiram, spodbujam odprto komunikacijo in redno zagotavljam povratno informacijo ter k temu spodbujam tudi vodje.
Če kar začneva z nasveti za pisanje CV-ja, kateri ključni elementi naredijo življenjepis izstopajoč?
Življenjepis, ki izstopa, običajno vsebuje sledeče:
- Jasna struktura: Življenjepis naj bo opremljen s ključnimi informacijami (kontaktni in osebni podatki, izobrazba, delovne izkušnje, veščine), ki zagotavljajo preglednost. V praksi se mi dogaja, da potencialni kandidati pozabijo navesti kontaktne podatke – mobilno številko.
- Profesionalna komunikacija: Žargonska komunikacija in emaili/dopisi brez pozdrava, podpisa niso »IN«. Prav tako neprofesionalni emaili naslovi kot »lukec kljukec« niso primerni. Bodite pozorni tudi na slovnične napake.
- Nanizane delovne izkušnje: Navedite jih po vrstnem kronološkem redu od zadnje zaposlitve naprej. Poleg delodajalca naj bodo delovna mesta opremljena z datumom trajanja ter dejanskimi nalogami in dosežki. Zame je pomanjkljiva informacija, če nekdo zgolj navede, da je 15 let delal v proizvodnji. Bodite torej konkretni: kje, kdaj, kako. Iz prakse lahko povem, da se na osebnih srečanjih kandidati tudi zmedejo, kdaj in kje so delali. Včasih ne znajo odgovoriti na vprašanje, kaj točno so delali. Verjamem, da si je vse težko zapomniti, sploh posameznikom z bogatimi izkušnjami. Zato je dobro pripravljen in strukturiran življenjepis fina osnova, da osebna srečanja niso stresna.
- Kreativen dizajn: Uporabite prijeten in profesionalen vizualni dizajn. Orodje Canva ponuja kar nekaj opcij.
V kolikor bi potrebovali kakšen dodaten nasvet / namig, si lahko na to temo preberete mojo objavo iz LinkedIn-a:
»Kadrovska funkcija je ne le podpora poslovanju, ampak roka, rama in uho za zaposlene. «
Bi lahko delila nekaj nasvetov za prilagajanje življenjepisa glede na določena delovna mesta?
V kolikor ima posameznik veliko različnih delovnih izkušenj in ni specialist iz samo enega področja, bi svetovala, da se vsebino življenjepisa prilagodi specifični zaposlitveni priložnosti, kjer se poudari relevantne izkušnje in veščine.
Kako pomembno je, da kandidati poudarijo svoje dosežke in merljive rezultate v svojih življenjepisih?
Namesto le naštevanja dolžnosti, izpostavite dosežke s konkretnimi rezultati in kvantificiranimi podatki, kjer je to mogoče. Svoje kompetence predstavite skozi dosežke.
Predstavi nenavadno ali nepričakovano spretnost, za katero meniš, da lahko izstopa iz življenjepisa na nepozaben način.
Če gledam iz vidika dizajna, je že lahko druga oblika in ne klasični formalni življenjepis izstopajoč. Ali video predstavitev. Bolj kot pa kreativen dizajn, pa je vsekakor pomembna vsebina življenjepisa. Nenavadna spretnost, ki pa lahko izstopa iz življenjepisa, je naprimer sposobnost pripovedovanja zgodb (storytelling).
Bi lahko opisala tipične faze postopka zaposlovanja v našem podjetju?
Po objavi zaposlitvenega oglasa na več različnih kanalih, kot so spletne strani za zaposlovanje, socialna omrežja ali interne objave, pričnemo z zbiranjem prijav. Nikoli ne čakamo do izteka oglasa, ampak se navadno potrudimo res hitro odzvati in že sproti organizirati zaposlitvene pogovore.
Na srečanju je vedno prisotna kadrovska služba, kot tudi odgovorna oseba oz. vodja oddelka, ki zaposluje.
V kolikor gre za vstopne pozicije, izbor in ponudbo za zaposlitev navadno opravimo že po prvem krogu pogovora. V kolikor imamo odprte vodstvene ali specifično strokovne pozicije, izvedemo še drugi in/ali tretji krog pogovora ter praktično testiranje.
Ni neobičajno, da se nek pred-izbor že opravi tudi preko telefonskega klica, neke vrste hitri intervju.
Katere lastnosti iščeš pri pregledovanju življenjepisov in odločanju koga povabiti na razgovor?
V kolikor iščemo specifično strokovno pozicijo, so navadno prvo sito predhodne delovne izkušnje. Seveda to ni edini kriterij in se včasih lahko pokaže, da oseba veliko več zna, pa se mogoče ni znala dobro predstaviti skozi življenjepis. Sama sem mnenja, da je bolje povabiti kakšnega kandidata več in si narediti bazo tudi, če oseba v tistem trenutku ne bi bila primerna za razpisano pozicijo.
Kakšno vlogo ima dobro napisano motivacijsko pismo pri odločanju v postopku zaposlovanja?
V samem postopku povabila na osebno srečanje ima dobro motivacijsko pismo vlogo, da pritegne pozornost kadrovika, sploh če podjetje na razpis dobi veliko prijav. Izstopajoče motivacijsko pismo je zame tisto, ki je prilagojeno za dotičnega delodajalca, napisano osebno in ne le prekopirano iz interneta ali od prijatelja.
Osebno ne dajem veliko poudarka na motivacijsko pismo, saj je večina le teh narejena po istem vzorcu za več delodajalcev in žal niso personalizirana, tako da v praksi ne dosežejo svojega namena. Pomembnejše se mi zdi, da kandidati napišejo primeren email, h kateremu priložijo svoj življenjepis. Žal je preveč primerov, ko dobimo samo prazen email s CV priponko. Seveda vem, kaj je namen te osebe, pa še vedno boljši vtis naredijo kandidati, ki napišejo na katero prosto delovno mesto se prijavljajo, kje so zasledili zaposlitveni oglas, zakaj jih delovno mesto ali podjetje zanima. Kontakt, pozdrav, podpis so verjetno osnove in ni potrebno, da jih posebej poudarjam. ????
»Žal je preveč primerov, ko dobimo samo prazen email s CV priponko. Seveda vem, kaj je namen te osebe, pa še vedno boljši vtis naredijo kandidati, ki napišejo na katero prosto delovno mesto se prijavljajo, kje so zasledili zaposlitveni oglas, zakaj jih delovno mesto ali podjetje zanima. Kontakt, pozdrav, podpis so verjetno osnove in ni potrebno, da jih posebej poudarjam .«
Kako se lahko kandidati najbolje pripravijo na razgovor po oddaji svojega življenjepisa?
Ena najpogostejših napak je ta, da se kandidati ne pozanimajo o podjetju, ne poznajo njegovih izdelkov in storitev. Kandidati naj si poskušajo nabrati čim več informacij o podjetju z ogledom spletne strani, pregledom socialnih omrežjih kot so Facebook in LinkedIn. Na omenjenih platformah lahko kandidati dobijo vpogled, ne samo v opis in predstavitev podjetja, ampak tudi spoznajo njegovo kulturo in vrednote.
Prav tako je ključno, da si zapomnijo, na katero prosto delovno mesto so oddali prijavo in podrobno preberejo ključne naloge ter pričakovanja.
Bi lahko podala vpogled v razgovore in kaj lahko kandidati storijo, da izstopajo v njih?
Zame so izstopajoči kandidati, ki postavljajo vsebinska vprašanja povezana konkretno s sami nalogami, odgovornostmi, cilji delovnega mesta.
Delovni čas in plača sta pomembna elementa, če pa so kandidati osredotočeni samo na to, je lahko to alarmantni znak.
Generalno pa lahko rečem, da naša srečanja s potencialnimi kandidati potekajo v zelo sproščenem duhu. Zato raje kot zaposlitveni razgovor, uporabljam besedo zaposlitveni pogovor. Tako kot mora kandidat pustiti vtis, ga mora tudi podjetje s profesionalnim pristopom (predstavitev podjetja, izdelkov/storitev, tima, ogled prostorov ipd.).
Na kandidatu je, da pride točno na srečanje, se pozanima v naprej s kom ima pogovor ter poskrbi za urejenost (osebna čistoča, primerna obleka).
Za zaključek bi dodala misel, da je postopek zaposlovanja dvosmerni proces / enakovredno razmerje, kjer ni sprejemljivo, da bi se delodajalci obnašali nonšalantno, po drugi strani pa naj tudi iskalci zaposlitve pokažejo resnost in korekten odnos.